4 de octubre de 2011

Català nivell C


Nota: aquesta entrada està escrita en català. Utilitzo paraules fàcils (si saps castellà): una altre vegada, es pot veure que pots entendre bastant català si ja parles castellà :)

Finalment he aconseguit el "Nivell C" de català! És el màxim nivell per als qui no necessiten ensenyar català, és el nivell de algú que acaba l'institut aquí, el nivell que et demanen per accedir a moltes feines del govern.

Com ja havia dit abans, no he fet cap curs oficial. He estudiat amb amics i he fet l'examen oficial de la Generalitat de Catalunya. Havia comprat un llibre, però em van robar i m'he quedat sense llibre, i he hagut de tirar de les biblioteques :)

A més de estudiar català, he hagut de estudiar com són els exàmens de nivell C. N'he fet un munt per practicar. Hi ha una gran diferència entre "saber català" i "poder passar l'examen". Quan practiques amb exàmens de veritat, veus quines coses surten, quines expressions s'han d'aprendre i, fins i tot, aprens moltes paraules que no coneixies.

A Catalunya, l'examen es fa una vegada cada any (a València es fa dues vegades!), al juny. Et donen el resultat al setembre (3 mesos després...).
Jo he tingut una mica de bona sort i l'he passat :)

Estudiar català ha estat una bona experiència: he conegut gent, he fet amics i amigues, he après una llengua nova (encara que no la parli molta gent), he afegit un extra al meu CV (que només sigui útil a Catalunya, a les Balears i possiblement a València). I ara puc no parlar català si no vull, sabent que, en realitat, podria parlar-lo si volgués. Espero no oblidar-lo tan ràpidament, ja que quasi no el parlo ni l'escric (i encara que tingui el certificat, em costa molt escriure sense ajudar-me de diccionaris i traductors online).

3 comentarios:

wda dijo...

Felicitacions!

Anónimo dijo...

Hola!
Jo també estic estudiant per treure'm el certificat però em trobo amb el mateix problema: s'ha de practicar amb exàmens!

Em podries dir on els vas aconseguir?

Moltes gràcies!!

Sanmura dijo...

Enhorabona!

Ara, per mantenir-lo ben en forma, tens molt de material a Internet per escoltar i llegir. Si hi tens interès, no perdràs el català que has après. Jo estic molt content i m'ha obert portes laboralment. Ànim i ja veuràs com és de senzill mantenir-lo i desenvolupar-lo encara més!